Home > お出かけ > | かいとん > 毛刈り

毛刈り

今日は市外にあるわたしの実家に行きました。
今年は夫の祖父が亡くなり本盆は愛知に行かなければいけないため、
わたしの実家には少し早めに顔を出した次第です。

当たり前ですが、かいとんを連れて行ったら祖父母も母も大喜びで、
デジカメや携帯でパシャパシャ写真を撮りまくりです。
祖父なんてわたしが小さい頃には見せなかったような満面の笑みです。
普通は孫が生まれた時点で目じりが垂れそうなものなのに、
そこはスルーしてひ孫になってやっとなったようです(笑)

実は実家には、わたしが結婚する前の年に飼い始めた猫がいます。
野良として生まれ推定生後6ヶ月で我が家に来た子で、その名もシンちゃん。本名は信玄。
武田信玄から取った、わけではなく、初めて会ったとき白い毛がちょっと黄ばんでて、
ちょうど信玄いか(よく駄菓子屋で売ってるいかの串刺し)みたいな色だったから(笑)

で、このシンちゃん、先日近所の猫に襲われて、ももの辺りに怪我をしたそうです。
叔母に頼んで獣医さんに連れてってもらったところ大事なかったそうですが、毛刈りされて、この通り。

CA3G0101.JPG

申し訳ないけど、かわいそう、というより、ウケる(笑)
本人(猫)もバカにされているのを察したのか、ハゲの部分を人に見せないように逃げようとします。
猫にもプライド?羞恥心?があるんですかねぇ・・・早く生えるといいねぇ、シンちゃん。

Comments:4

Tressa 2021年7月 1日 08:05

It's remarkable to pay a quick visit this web site and reading
the views of all mates on the topic of this article, while I
am also zealous of getting know-how.

June 2021年7月18日 09:01

wonderful issues altogether, you just received a emblem new
reader. What could you suggest in regards to your submit
that you just made a few days in the past? Any positive?

Shayla 2021年7月27日 06:09

Asking questions are in fact nice thing if you are not understanding anything entirely, but this piece of writing presents
fastidious understanding yet.

Tory 2021年8月 4日 08:20

Your means of telling all in this piece of writing is genuinely nice, all be able to
simply understand it, Thanks a lot.

Comment Form

Trackbacks:0

TrackBack URL for this entry
http://mama.usshi.com/mt/mt-tb.cgi/117
Listed below are links to weblogs that reference
毛刈り from 子育てゆるゆるブログ かいとん、いかがですか?

Home > お出かけ > | かいとん > 毛刈り

Search
Feeds

Return to page top